Facebook Pixel

Przeciwutleniacze: źródła zdrowia i długowieczności

Przeciwutleniacze: źródła zdrowia i długowieczności

Każdy chce być zdrowy i energiczny w każdym wieku, a jednocześnie wyglądać młodo! Mimo nieodwracalności czasu współcześni naukowcy coraz częściej zgadzają się, że każdy z nas może żyć zdrowym i aktywnym życiem nawet do 90, a nawet 100 lat. A do tego ważne jest nie tylko myślenie o pięknie, ale także spożywanie jak największej ilości antyoksydantów! Czym są przeciwutleniacze? A dlaczego mielibyśmy je włączyć do naszej diety? Dowiedzmy się!

Po co nam przeciwutleniacze?

Przeciwutleniacze są wysoce aktywne substancje, które chronią nasz organizm przed wolnymi rodnikami i toksynami. W dzisiejszym świecie z niesprzyjającą ekologią, częstym stresem i żywnością niskiej jakości jesteśmy bardzo podatni na negatywne działanie wolnych rodników. Z drugiej strony przeciwutleniacze neutralizują je i zmniejszają potencjalne szkody, jakie mogą wyrządzić naszemu organizmowi.

Rola przeciwutleniaczy jest nie do przecenienia. Pomagają ograniczyć agresję wolnych rodników, wspierając obronę organizmu. Według niektórych doniesień ich skuteczność wynosi 99%. Udowodniono naukowo, że przeciwutleniacze mogą chronić organizm przed wieloma niebezpiecznymi chorobami, w tym rakiem. 

Jakie są główne funkcje wolnych przeciwutleniaczy?

  • Opieraj się negatywnym skutkom wolnych rodników.
  • Wzmacniaj układ odpornościowy i system antyoksydacyjny organizmu.
  • Zapobiegają rozkładowi produktów przez drobnoustroje i bakterie, dzięki czemu można je stosować jako konserwanty w produktach ekologicznych  i kosmetyki.
  • Złagodzić szkodliwe skutki promieniowania ultrafioletowego i niekorzystnej ekologii. 
  • Przyspieszyć metabolizm i poprawić procesy metaboliczne w organizmie, przedłużyć młodość. 

Jak wzbogacić dietę w antyoksydanty?

Zrównoważona dieta wzbogacona o przeciwutleniacze, witaminy i minerały to klucz do dobrego samopoczucia, energii i młodości. Najlepszym źródłem przeciwutleniaczy są świeże warzywa i owoce w jasnych kolorach, a także produkty pełnoziarniste. Staraj się codziennie jeść co najmniej 3-5 porcji owoców i warzyw. Przeciwutleniacze znajdują się również w herbacie, kawie i gorzkiej czekoladzie.

Zauważ, że istnieją tysiące przeciwutleniaczy, których jeszcze nie zidentyfikowano. Wszystkie odgrywają ważną rolę w organizmie, a wiele z nich współpracuje ze sobą, dlatego tak ważne jest spożywanie różnorodnych naturalnych pokarmów. Jakie przeciwutleniacze należy włączyć do diety, aby zachować zdrowie i dobre samopoczucie?

Witamina A

Witamina C

Witamina C - jeden z najsilniejszych antyoksydantów! Słusznie nazywana jest witaminą młodości i piękna. Kwas askorbinowy wspomaga wzrost i odbudowę kości, gojenie ran i zwiększoną odporność na stres. 82%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D0%BD+%D0%A1'>Witamina C również skutecznie pomaga w profilaktyce sezonowych przeziębień, przyspiesza przebieg SARS oraz ułatwia przyswajanie żelaza przez organizm. Najlepsze źródła witaminy C w pożywieniu: owoce cytrusowe (pomarańcze i grejpfruty), maliny, czarna porzeczka, papryka, truskawki, brokuły.

Witamina E

Witamina E wspiera piękno i zdrowie skóry, włosów i paznokci, jest dobra dla oczu, a także wspomaga układ odpornościowy. Witamina E zawarta w olejach roślinnych ( oliwa, słonecznik, rzepak), jaja, orzechy, zielone warzywa liściaste.

Beta-karoten

Beta-karoten, który w organizmie przekształca się w witaminę A, utrzymuje ostrość wzroku, zwiększa obronę organizmu i spowalnia procesy starzenia. Pokarmy bogate w beta-karoten obejmują: marchew, słodkie ziemniaki, dynie, szpinak, jarmuż, melony i morele.

Luteina

Luteinaczęsto nazywana jest „witaminą dla oczu”, ponieważ jest to ten przeciwutleniacz, który zmniejsza ryzyko zaćmy i związanego z wiekiem zwyrodnienia plamki żółtej. Źródłami luteiny są szpinak, kapusta, kukurydza i dynia.

Likopen 

Likopen jest jednym z najcenniejsze antyoksydanty! Badania naukowe wykazały, że może zapobiegać chorobom układu krążenia i rakowi prostaty. Najlepsze źródła D0%BD'>Likopen to czerwone owoce i warzywa, takie jak pomidory i arbuzy. Przede wszystkim likopen znajduje się w skoncentrowanych formach przetworów pomidorowych - w naturalnym keczupie i paście pomidorowym. 

Antocyjany

Antocyjany wspierają zdrowie serca, pomagają kontrolować wagę i zapobiegają cukrzycy. Te przeciwutleniacze znajdują się w czerwonych i fioletowych jagodach i owocach, takich jak jagody, granaty, ciemne winogrona i czerwone wino.

Katechiny 

Katechiny poprawiają funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego i nerwowego, poprawiają nastrój, aktywują mózg i są skuteczne w zespole przewlekłego zmęczenia. Cennym źródłem katechin są wszelkiego rodzaju herbata zielona, biała i czarna. 

Antyoksydanty to klucz do młodości i zdrowia! Wysoce aktywne substancje zawarte w owocach, warzywach, herbacie, naturalne olejki pełnią ważne funkcje ochronne w organizmie, wspomagają odporność, przyspieszają procesy metaboliczne i zapobiegają groźnym chorobom. Drodzy czytelnicy, wzbogaćcie swoją dietę o owoce, warzywa, naturalne suplementy diety – i bądźcie zdrowi! 

Zastrzeżenie

Ten blog nie jest przeznaczony do udzielania diagnozy, leczenia ani porad medycznych. Informacje na tym blogu są podane wyłącznie w celach informacyjnych. Skonsultuj się z lekarzem w sprawie wszelkich diagnoz i zabiegów medycznych i zdrowotnych. Informacji na tym blogu nie należy traktować jako substytutu konsultacji z lekarzem. Twierdzenia dotyczące konkretnych produktów w artykułach tego bloga nie są potwierdzone w leczeniu, diagnozowaniu lub zapobieganiu chorobom.

Podobał Ci się ten post?
0
0
Komentarze do artykułu
Brak recenzji
Dodaj swoją opinię

Opinia zostanie wyświetlona po moderacji.