Facebook Pixel

Jak wybrać witaminy dla kobiet

Jak wybrać witaminy dla kobiet

Wielu uważa, że podział witamin na męskie i żeńskie — tylko chwyt marketingowy, ale tak nie jest. Witaminy dla kobiet różnią się przeznaczeniem od witamin dla mężczyzn, ponieważ potrzeby kobiecego ciała są różne fizjologicznie. Na przykład mężczyźni potrzebują więcej witaminy C, ale zapotrzebowanie na żelazo u kobiet jest wyższe niż w przypadku silniejszego seksu. Dlatego, jeśli kobieta zacznie przyjmować witaminy przeznaczone dla mężczyzn, może otrzymać zbyt dużą dawkę niektórych pierwiastków, a innych niewystarczającą.

 

Jakich witamin potrzebuje kobiece ciało:

 

Witamina A odpowiada za dobre widzenie i tworzenie kości , a także pomaga zachować zdrową skórę, włosy i paznokcie.

 

Grupa witamin z grupy B ma szeroki zakres funkcji. W organizmie kobiety są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego, biorą udział w procesach metabolicznych, w hematopoezie, a także w tworzeniu odporności. Szczególnie ważna dla kobiety jest witamina B9 (kwas foliowy), regularność cyklu miesiączkowego i cały fundusz hormonalny zależą od jej poziomu w organizmie.

 

Witamina C jest potrzebna do normalnego funkcjonowania układu odpornościowego To on jest silnym przeciwutleniaczem, który spowalnia proces starzenia się organizmu i pomaga lepiej wchłaniać żelazo.

 

Jedną z najważniejszych witamin dla kobiet jest witamina E. Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie gonad i zdrowie reprodukcyjne.

  ;

Kobieta co miesiąc ma okres i potrzebne jest żelazo zastąpić utratę krwi. Odpowiada za proces hematopoezy i jest ważna dla oddychania komórkowego, a także dla zdrowia układu nerwowego.

Cynk jest również ważnym pierwiastkiem, pomaga utrzymać hormony w dobrej kondycji, normalizuje metabolizm. Oprócz tych czynników jest to niezbędne dla zdrowia mieszków włosowych.

Nie zapominaj o syntezie kolagenu w kobiecym ciele, ponieważ jest „materiałem budowlanym” dla skóry.

Organizm na co dzień potrzebuje witamin, ich brak wpływa na wygląd i dobre samopoczucie istnienie. Aby stwierdzić, której witaminy nie wystarczy, musisz wykonać badanie krwi — ta metoda dokładnie określi deficyt. Czasami jednak można sobie poradzić z objawami wskazującymi na rodzaj „kobiecy” witaminy i mikroelementy to za mało:

  • skóra sucha, podrażnienia i łuszczenie — to znak, że organizm nie ma wystarczającej ilości witamin, takich jak A, E, B2, B3, B12, żelaza i siarki;

  • wypadanie włosów jest związane z brakiem witaminy B3, żelaza oraz magnezu i cynku;

  • paznokcie łuszczą się i łamią — wyraźna oznaka niedoboru wapnia, żelaza i witaminy E;

  • wrażliwość zębów wskazuje, że organizm za mało wapnia, magnezu i fluoru;

  • blada skóra wskazuje, że jest za mało miedzi, żelaza oraz witaminy B9 i B12;

  • nieregularne miesiączki i bolesny zespół napięcia przedmiesiączkowego — niedobór żelaza, witaminy A, B9, E i D;

  • problemy z poczęciem — brak witaminy B9.

 

Teraz produkują witaminy w różnych postaciach — kapsułki, tabletki, syropy — wybierz ten, który jest dla Ciebie wygodniejszy, ponieważ nie ma między nimi dużej różnicy, wszystkie są skuteczne.




Zawartość
  • Jakich witamin potrzebuje kobiece ciało:
Zastrzeżenie

Ten blog nie jest przeznaczony do udzielania diagnozy, leczenia ani porad medycznych. Informacje na tym blogu są podane wyłącznie w celach informacyjnych. Skonsultuj się z lekarzem w sprawie wszelkich diagnoz i zabiegów medycznych i zdrowotnych. Informacji na tym blogu nie należy traktować jako substytutu konsultacji z lekarzem. Twierdzenia dotyczące konkretnych produktów w artykułach tego bloga nie są potwierdzone w leczeniu, diagnozowaniu lub zapobieganiu chorobom.

Podobał Ci się ten post?
0
0
Komentarze do artykułu
Brak recenzji
Dodaj swoją opinię

Opinia zostanie wyświetlona po moderacji.