Facebook Pixel

Witamina B12 dla Twojego zdrowia

Witamina B12 dla Twojego zdrowia

Według badań jedna na sześć osób w wieku powyżej 60 lat i jedna na 15 osób — młodszy niż 60 lat. Brak tej witaminy może powodować różne problemy zdrowotne. Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda wykazali, że objawy jego niedoboru mogą objawiać się w postaci anemii, problemów z pamięcią i depresji. A brak witaminy B12 prowadzi do zmniejszenia lub zwiększenia liczby płytek krwi, zespołu pieczenia ust, ciągłego zmęczenia, halucynacji, bezsenności, drętwienia i mrowienia w nogach i rękach, dzwonienia w uszach, hipopigmentacji.

Najpewniejszym sposobem sprawdzenia niedoboru witaminy B12 jest badanie krwi, które może zlecić lekarz. Witamina ta spełnia wiele funkcji: zmniejsza zmęczenie, poprawia pamięć i sen, promuje produkcję czerwonych krwinek, bierze udział w syntezie DNA, promuje produkcję białka i substancji chemicznych dla mózgu, a także obniża poziom homocysteiny (wysoki poziom aminokwas, który może powodować choroby serca) i udar).

Istnieje kilka czynników, które mogą powodować niedobór witaminy B12:

  • z wiekiem przewód pokarmowy gorzej wchłania witaminy i minerały;

  • odrzucenie produktów mięsnych — ponieważ mięso jest jego głównym źródłem;

  • choroby autoimmunologiczne, dzięki którym wchłanianie ważnych składniki odżywcze są zmniejszone;

  • Regularne spożywanie alkoholu zmniejsza wchłanianie witaminy B12 i innych witamin.

Wspieranie Normalny poziom witaminy B12 można utrzymać, stosując odpowiednie suplementy. Jeśli nadal masz niedobór kwasu foliowego, powinieneś najpierw uzupełnić brak witaminy B12, a dopiero po kwasie foliowym. Możesz więc poprawić metabolizm komórkowy. B12 jest witaminą rozpuszczalną w wodzie i jest szybko wydalana z organizmu wraz z moczem. Dlatego należy go przyjmować dwa razy dziennie. W tabletkach, kroplach, a nawet zastrzykach — wybierz to, co najbardziej Ci odpowiada.

Niedobór witaminy B12 jest jednym z najczęstszych rodzajów beri-beri. Jeśli zauważysz u siebie objawy jej niedoboru, warto przeanalizować i wprowadzić do swojej diety kompleksy witaminowe zawierające B12.

Zastrzeżenie

Ten blog nie jest przeznaczony do udzielania diagnozy, leczenia ani porad medycznych. Informacje na tym blogu są podane wyłącznie w celach informacyjnych. Skonsultuj się z lekarzem w sprawie wszelkich diagnoz i zabiegów medycznych i zdrowotnych. Informacji na tym blogu nie należy traktować jako substytutu konsultacji z lekarzem. Twierdzenia dotyczące konkretnych produktów w artykułach tego bloga nie są potwierdzone w leczeniu, diagnozowaniu lub zapobieganiu chorobom.

Podobał Ci się ten post?
0
0
Komentarze do artykułu
Brak recenzji
Dodaj swoją opinię

Opinia zostanie wyświetlona po moderacji.