Facebook Pixel

Wszystko o zaletach modnego superfood - nasion chia

Wszystko o zaletach modnego superfood - nasion chia

Każdy naród na Ziemi ma swoją własną magiczną miksturę. Aztekowie mają  tooczywiście nasiona chia. Kraj macierzysty zioła chia w Centralna Ameryka, a dokładniej Meksyk. Starożytni ludzie wierzyli, że nasiona rośliny są w stanie nadać bezprecedensową siłę, wytrzymałość i obdarzają niespotykaną energią. Dzisiajnasiona chia rosną jakżnoj Europa, Brazylia, Gwatemala, Indie i Australia i oczywiście w Meksyku.

Popularne pożywienie może zawierać ponad 30% tłuszczów jednonienasyconych, 15% białka, 45% węglowodanów i 37% włókno. 5% omega-3, wapń: 18% ZDS, mangan: 30% ZDS, magnez: 30% ZDS, fosfor: 27% ZDS.

Witaminy A, E i C, ryboflawina, niacyna, tiamina, cynk, sód i duża liczba niezbędnych aminokwasów.

Kwas alfa-linolenowy występuje w bardzo wysokim stężeniu i nie ma analogów zarówno w roślinności, jak i wśród zwierząt.

I oto on staje się jasne dzięki czemu nasiona Chia zostały uznane za potężny produkt energetyczny. Można je porównać do dobrych kompleksów witaminowych, ale wchłanianie będzie o wiele lepsze.

Jakie zastosowanie mają nasiona chia?

O dobroczynnym i ważnym działaniu nasion dowiedzieliśmy się nie tak dawno z Europy Zachodniej, gdzie superfood wszedł już na listę produktów codziennej diety i są dostępne do bezpłatnej sprzedaży. Unia Europejska uznała już w 2005 roku nasiona chia - produkt przyszłości. A po długich testach naukowych zostały wprowadzone do użytku publicznego.

Biały chia (szałwia hiszpański) - małe nasiona do 1 ml w średnicy, w większości pomalowane na niejednolity kolor: szary , czarny, brązowy lub biały, a cała powierzchnia pokryta jest reliefowym wzorem. Ale niezależnie od koloru mają absolutnie podobne właściwości i skład. Nasiona są używane w postaci czystej i przetworzonej. Prażona mąka chia słynie z długiego okresu przydatności do spożycia.

Szałwia hiszpańska jest w stanie stabilizować układ trawienny, regenerować uszkodzone tkanki układu mięśniowo-szkieletowego, oczyszczać skóry, wzmacniają paznokcie, kości i włosy. Pomaga osobom z otyłością, przyspiesza procesy metaboliczne w organizmie.

Właściwości nasion na tym się nie kończą. Chia   zawiera niewielką ilość kalorii, około dwóch łyżek stołowych. łyżki dostarczają tylko 138 kalorii - może to zaintrygować osoby prowadzące zdrowy tryb życia, odchudzające się, uprawiające sport. Kwasy tłuszczowe i beztłuszczowe są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Nasiona Chia są bogate w wielonienasyconych kwasach tłuszczowych, które nie zawsze znajdują się w produktach codziennego użytku. Wysoka zawartość kwasów omega-3 i błonnika przyspiesza przemianę materii, dzięki nadmiarowi podskórnej tkanki tłuszczowej pomoże stopniowo i jakościowo redukować wagę. Wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, wspomaga pracę układu sercowo-naczyniowego. Nasiona Chia to pełnoziarnista żywność, uprawiana ekologicznie, bezglutenowa i wolna od GMO. 30 gramów nasion zawiera do 13 gramów węglowodanów, z czego 95% to błonnik. Pomaga nasycić żołądek i zwalcza głód. Błonnik jest w stanie obniżyć poziom cholesterolu i cukru we krwi, przywrócić normalne ciśnienie krwi.

Nasiona szałwii hiszpańskiej mają wiele zalet:

1. Ilość białka jest znacznie większa niż w przypadku wielu produktów roślinnych i wynosi 15%.

2. Wykazano, że szerokie spektrum witamin w nasionach szałwii hiszpańskiej pomaga obniżyć ciśnienie krwi do akceptowalnego poziomu u osób z nadciśnieniem. Zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Wpływają pozytywnie na pracę układu hormonalnego.

3. Przeprowadzone badania pokazują, że spożywanie produktów z mąki z chia normalizuje poziom cukru we krwi.

4. Poprawia strukturę naczyń krwionośnych, skutecznie walczy z przewlekłym stanem zapalnym.

Włoscy naukowcy wykazali, że ludzie, którzy codziennie jedzą nasiona chia, zmniejszają o połowę liczbę zgonów podczas kryzysu serca.

span>

Z kolei złe nawyki, brak ruchu, niezrównoważona dieta, mogą jedynie przewyższyć dalszy rozwój chorób przewlekłych.

Badanie osób z cukrzycą, które spożywały dziennie do 38 g chia. pokazują, że odpowiedź zapalnego markera hs-CDR zmniejszyła się o 45%. Nieoceniona korzyść z superżywności polega na zapobieganiu i kontrolowaniu poziomu cukru we krwi.

5. Nasiona Chia w dowolnym forma - jest dobrym dodatkiem do wszelkiego rodzaju potraw i napojów. Mąka z nasion służy do robienia ciastek, puddingów, koktajli, dodawana do płatków zbożowych, mieszana z sokiem, kompotem, napojem owocowym, jogurtem.

Nadaje się również jako przyprawa do wszelkich dodatków, ryb i mięsa. W swojej surowej postaci nadaje się do każdego jedzenia -twarogu, sałatek, zapiekanek.

Regularne stosowanie nasion chia daje zdrowie i urodę, wspomaga odmłodzenie i uzdrowienie całego ciała.

Ale nie zapominaj, że korzyści i szkody zależą od prawidłowego użycia nasion szałwii.

Autorka artykułu Julia Poworozniuk jest lekarzem – dietetykiem, terapeutą, członkiem Stowarzyszenia Dietetyków Ukrainy, Stowarzyszenia Terapii Profilaktycznej i Przeciwstarzeniowej. Holistyczne podejście integracyjne, przeciwdziałające starzeniu. Ukończyła Narodowy Uniwersytet Medyczny w Winnicy. MI Pirogov & nbsp; Shupyk na Oddziale Gastroenterologii i Dietetyków, Oddziale Terapii. Szkolenie od A.V. Primak (członek Instytutu Medycyny Funkcjonalnej, USA), Klinika Endokrynologii dr Kalinchenko (Moskwa), Międzynarodowy Instytut Medycyny Zapobiegawczej i Integracyjnej, Anti-Aging Medicine PreventAge (Moskwa) „Zdrowie układu mięśniowo-szkieletowego i wieku”. Autorka programu żywieniowego na odchudzanie, przyrost masy ciała, terapii żywieniowej dla dorosłych i dzieci. nutraceutyczna korekcja niedoborów, programy naprawcze układu pokarmowego, sercowo-naczyniowego, nerwowego, hormonalnego, oddechowego, przygotowanie do ciąży, nutraceutyczna korekcja ASD, autyzmu, ADHD u dzieci.

 

Zastrzeżenie

Ten blog nie jest przeznaczony do udzielania diagnozy, leczenia ani porad medycznych. Informacje na tym blogu są podane wyłącznie w celach informacyjnych. Skonsultuj się z lekarzem w sprawie wszelkich diagnoz i zabiegów medycznych i zdrowotnych. Informacji na tym blogu nie należy traktować jako substytutu konsultacji z lekarzem. Twierdzenia dotyczące konkretnych produktów w artykułach tego bloga nie są potwierdzone w leczeniu, diagnozowaniu lub zapobieganiu chorobom.

Podobał Ci się ten post?
0
0
Komentarze do artykułu
Brak recenzji
Dodaj swoją opinię

Opinia zostanie wyświetlona po moderacji.