Glutamina - nr 1 dla sportowców!

Glutamina - nr 1 dla sportowców!

Glutamina – jest jednym ze składników białka. Substancja ta jest wytwarzana przez organizm ludzki i wpływa na pamięć, zdolność koncentracji i utrzymania uwagi, a także chroni wątrobę przed toksynami.

Ta substancja jest numerem jeden dla profesjonalnych sportowców, ponieważ jej poziom w organizm wpływa na tkankę mięśniową, produkcję hormonu wzrostu i wiele innych bardzo ważnych procesów podczas trudnego okresu intensywnego treningu.

Podczas intensywnego treningu utrata glutaminy we krwi wynosi 18% (ze względu na aktywny wzrost mięśni) , podczas gdy zapotrzebowanie wzrasta 4,5-krotnie. Liczby mówią same za siebie, przy poważnym wysiłku fizycznym dodatkowe spożycie glutaminy w postaci preparatówjest po prostu to konieczne.

Jeśli mówimy o uzupełnianiu zapasów glutaminy z pożywienia, to warto zwiększyć spożycie ryb, wołowiny, mleka, jajek, szpinaku, pietruszki, kapusty. Jedno „ale” - Twoja sportowa dieta i obecna dieta powinny umożliwiać przyjmowanie tych produktów w odpowiednio dużej ilości, ponieważ dzienne zapotrzebowanie na glutaminę – 5-7 gramów.

Zastrzeżenie

Ten blog nie jest przeznaczony do udzielania diagnozy, leczenia ani porad medycznych. Informacje na tym blogu są podane wyłącznie w celach informacyjnych. Skonsultuj się z lekarzem w sprawie wszelkich diagnoz i zabiegów medycznych i zdrowotnych. Informacji na tym blogu nie należy traktować jako substytutu konsultacji z lekarzem. Twierdzenia dotyczące konkretnych produktów w artykułach tego bloga nie są potwierdzone w leczeniu, diagnozowaniu lub zapobieganiu chorobom.

Podobał Ci się ten post?
0
0
Komentarze do artykułu
Brak recenzji
Dodaj swoją opinię

Opinia zostanie wyświetlona po moderacji.